Saltar al contenido

-.-..--.CObERtura Del VictorIA SEcrets FashION shOW 2014-2015 .EL eVENTo del Año!.l Arrivals


sesentaynueve
 Share

Recommended Posts

e Fitness Geheimen Van Model Romee Strijd
Het model loopt mee met de Victoria's Secret show en vertelt over de casting, haar work-out en pepernoten.
Woensdag, 26 November 2014

'Iedereen in de modellenwereld weet dat de casting van de Victoria’s Secret show eind oktober plaatsvindt. Die datum had ik al een tijd in mijn achterhoofd, dus de weken daarvoor ben ik heel veel gaan sporten. Zo ben ik met mijn trainer Michael Olajide op boxing camp van vier dagen in Tulum in Mexico gegaan. Alle meisjes die mee waren op reis deden dit om zich voor te bereiden op de casting. Op de castingdag zelf waren er zoveel mooie meisjes die net zo hard hadden gesport als ik, mijn kansen kon ik niet zo goed inschatten.’

Romee in Tulum met Michael Olajide

tumblr_nfozeqkj0s1ttm9oto1_1280.png

‘Dit was de eerste keer dat ik meedeed aan de Victoria's Secret casting. Er zijn twee rondes: je hebt eerst een ronde waaraan zo’n 100 à 150 meisjes meedoen. Dan zie je alleen de casting director en niet de mensen van Victoria’s Secret zelf. Pas in de tweede ronde ontmoet je hen: er zijn dan nog zo’n 50 meisjes die langs mogen komen. Bij die casting moet je in je ondergoed lopen, echt een vleeskeuring dus. Die tweede ronde duurt een minuut: je loopt heen en weer, laat je boek zien en ze maken een foto. En dan te bedenken dat je hier weken naartoe werkt! Iedereen vroeg me na de casting hoe het ging, maar ik had echt geen idee, je zegt eigenlijk alleen ‘hoi’ en ‘doei’.’

'Na de show in Londen ga ik terug naar Nederland en koop ik meteen pepernoten!’

‘De volgende dag kreeg ik van mijn boeker een berichtje: 'Gefeliciteerd’. Ik dacht: 'Huh, waar heeft hij het over?’ Ik hoopte natuurlijk dat het om Victoria’s Secret ging, dus mijn hart klopte meteen in mijn keel. Ik belde hem gelijk op om het te vragen: ‘Heb je het nieuws nog niet gehoord? Je bent geboekt!’ Ik was helemaal in paniek en echt superblij! Mijn vriend was toevallig in New York, het was heel leuk om dat moment met hem te delen. Hij was supertrots.’

tumblr_nfozjvtqqi1ttm9oto1_1280.png

‘In de show hebt je de Pink-sectie, waarin de jongere lijn wordt getoond, en het hoofddeel van de show waarin ook de Angels meelopen. Ik mag in dat laatste deel lopen: een enorme eer. Ik ben nog maar 19, dus ik had verwacht dat ik de Pink-lijn zou lopen. Ik heb één outfit en loop mee in de Dream Girls sectie. Ik hoop dat bij mijn sectie een energiek liedje gespeeld wordt. Shake it off van Taylor Swift zou leuk zijn.’

‘Aan de ene kant zou ik het supervet vinden om een Angel (ambassadeur van Victoria's Secret, red.) te zijn, maar aan de andere kant moet je wel het hele jaar door strak en bikiniready zijn en dat is voor mij niet zo makkelijk. Voor dit figuur moet ik best veel doen. Elke dag moet ik sporten en heel erg op mijn voeding letten. Als ik ooit de kans krijg zou ik hem natuurlijk grijpen, maar het zou niet makkelijk voor me zijn.’

tumblr_nfozlzfNUD1ttm9oto1_1280.png

Een Ballet Beautiful training

‘Mijn sportroutine bestaat voornamelijk uit lessen van Michael Olajide: boksen, touwtjespringen en veel oefeningen met een elastiek. Dat wissel ik af met Ballet Beautiful, een mix van pilates en ballet. Van het boksen kunnen je spieren te opgepompt worden, dus is het goed om je spieren lang te houden en te rekken. Als ik in het buitenland ben maak ik gebruik van de gym in het hotel, maar dat vind ik heel erg saai, ik bezoek liever een groepsles met een vriendin. Als ik dan toch in de gym ben ga ik een half uurtje hardlopen, een kwartiertje touwtjespringen en een kwartiertje oefeningen doen.

‘Mijn sportroutine bestaat voornamelijk uit lessen van Michael Olajide: boksen, touwtjespringen en veel oefeningen met een elastiek.'

Na het uitgaan merk ik dat ik minder zin heb om naar de sportschool te gaan. Je moet in een goed ritme zitten en genoeg slapen om elke dag te kunnen sporten. Normaal gesproken sport ik een uur per dag, maar de laatste twee weken voor de show ga ik zelfs twee uur per dag. Zo ben ik vanmorgen van 7 tot 8 bij Michael geweest en dan doe ik vanmiddag nog een uurtje ballet. Verder probeer ik alles lopend te doen, hoewel dat nu met de New Yorkse kou nog wel eens misgaat.’

Romee met Maud Welzen

‘Het is fijn dat Maud (Welzen, red.) ook de show loopt, we zoeken samen leuke plekken om gezond te lunchen of koken ’s avonds met z’n tweeën. Ik vind het belangrijk om gezellige dingen met vriendinnen te blijven doen, het is niet goed om je te isoleren en alleen maar bezig te zijn met sporten en eten. Ik moet oppassen met wat ik eet: ik mag nu geen koolhydraten, dus geen pasta en rijst. Ik maak veel groente, vis uit de oven en ’s morgens kwark met fruit en zaden – eigenlijk het typische modellendieet. Maar na de show ga ik wel weer gewoon af en toe een speltbroodje eten, anders is er ook geen lol meer aan. Ik ben allergisch voor chocola, dus dat is een geluk. Langzaam raak ik gewend aan dit dieet, maar soms vind ik het lastig. Ik hou erg van brood of een lekkere pasta, dan sport ik liever extra. Na de show in Londen ga ik terug naar Nederland en koop ik meteen pepernoten!’

Volg Romee Strijd via Instagram.

7b5965358dd993d871533a4215961ff2.jpg.afed1686a2ab5cd37fc2a28c50ca0d07.jpg

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

Registra una cuenta o conéctate para comentar

Debes ser un miembro de la comunidad para dejar un comentario

Crear una cuenta

Regístrate en nuestra comunidad. ¡Es fácil!

Registrar una cuenta nueva

Iniciar Sesión

¿Ya tienes cuenta? Conéctate aquí.

Iniciar Sesión
 Share


×
×
  • Crear Nuevo...